titloi

24/3/15

Χατζηγιακουμή: Οι ξεχωριστές στιγμές στις ΗΠΑ,το όνειρο της Εθνικής

Η Ανθή Χατζηγιακουμή είναι μία από τις Ελληνίδες παίκτριες που αγωνίζονται στο Κολλεγιακό Πρωτάθλημα των ΗΠΑ.
Φέτος πανηγύρισε έναν ακόμη τίτλο, ενώ έζησε ξεχωριστές στιγμές με το FloridaGulfCoast, που την έκαναν να χαρεί, αλλά και να δακρύσει. Ο λόγος της ανήκει, λίγο πριν πάρει το δρόμο της επιστροφής για την Ελλάδα…




-Πόσο σημαντικός είναι ο τίτλος που κατακτήσατε με το κολλέγιό σου; Καθώς δεν είμαστε και τόσο εξοικειωμένοι στην Ελλάδα με το πώς λειτουργεί το NCAAμπορείς να μας πεις δυο λόγια για να γίνει κατανοητό ότι δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση ο τίτλος που πανηγυρίσατε;
“Στο κολεγιακό πρωτάθλημα, της πρώτης κατηγορίας, υπάρχουν πάνω από τριακόσια κολέγια, τα οποία είναι χωρισμένα σε περιφέρειες. Μια απο τις περιφέρειες ειναι και η AtlanticSun, στην οποία αγωνίζονται κολέγια που βρίσκονται σε κοντινές με τη Φλόριντα Πολιτείες. Το πρωτάθλημά μας ξεκινάει από το Δεκέμβριο και τελειώνει μέσα Μαρτίου. Αρχές Μαρτίου ξεκινούν τα πλει οφ και μετά συνεχίζουμε με παιχνίδια νοκ αουτ. Οπότε, για να κατακτήσει ένα κολέγιο τον τίτλο, πρέπει να παραμείνει αήττητο σε αυτά τα παιχνίδια. Έτσι καταφέραμε και εμείς να κερδίσουμε τον τίτλο φέτος και στη συνεχεια να μπορέσουμε να πάρουμε το εισιτηριο για την “Τρέλα του Μάρτη”, ΜarchMadness, στο οποίο συμμετέχουν τα καλύτερα κολέγια των ΗΠΑ. Όπως καταλαβαίνετε, είναι σπουδαίο να είσαι μέσα σε αυτά τα 65 κολέγια, που τα καταφέρνουν κάθε χρόνο να μπουνστο τουρνουά.”
-Βίωσες και μια ξεχωριστή στιγμή με την τιμή που σου έγινε και το εκπληκτικό πανό που είδες στην εξέδρα. Το είχαν κανονίσει οι γονείς σου; Πόσο σε ξάφνιασε;
“Εκείνη τη μέρα το κολέγιό μου βράβευσε εμένα και τη συμπαίτκρια μου JennaCobbως τελειόφοιτες. Συνήθως σε αυτή τη βράβευση παραβρίσκονται όλοι οι γονείς των κοριτσιών. Εμένα δυστυχώς οι δικοί μου δεν τα κατάφεραν να έρθουν, οπότε οι fansτης ομάδας έφτιαξαν ένα πανό με τη φωτογραφία των γονιών μου. Δεν το περίμενα καθόλου πως θα αντικρίσω κάτι τέτοιο και γι’ αυτο και έκλαψα μόλις το είδα.”
-Τι είναι αυτό πάνω στο οποίο πιστεύεις ότι βελτιώθηκες περισσότερο το διάστημα που έμεινες στη Φλόριντα;
«Το κολεγιακό μπάσκετ είναι πιο γρήγορο και έχει πιο πολύ επαφή. Οπότε σίγουρα βελτιώθηκα σ’ αυτά τα δύο κομμάτια.»
-Ποια είναι η συνέχεια για σένα στο κεφάλαιο μπάσκετ;
«Μετά την αποφοίτηση μου θα γυρίσω στην Ελλάδα και θα ξεκινήσω προπονήσεις. Με τη νέα σεζόν θα ήθελα να κλέισω σε μία ομάδα και να παίξω επαγγελματικά.»
-Είσαι από τα κορίτσια που έχουν παρουσία στις "μικρές" εθνικές ομάδες. Τι σημαίνει για σένα να φοράς τη φανέλα της Εθνικής τα καλοκαίρια;
«Είναι τόσο ωραίο συναίσθημα να φοράς την φανέλα της Εθνικής και να παίζεις για τη χώρα σου. Και νιώθω πολύ τυχερή που ήμουν μέλος της γενιάς του ’93. Τα περισσότερα κορίτσια ήμασταν μαζί για πάνω απο πέντε χρόνια συνεχόμενα. Κάθε καλοκαίρι για ένα μήνα, προπονήσεις πρωί απόγευμα, όλες με έναν κοινό στόχο! Είχε γίνει μια γλυκιά συνήθεια και μου ‘χει λείψει πολυ. Νομίζω οτι οι εμπειρίες που έχω με όλες τις μικρές εθνικές θα μου μείνουν αξέχαστες!»
-Η Εθνική Γυναικών είναι όνειρο;
«Φυσικά και είναι όνειρο!»
-Παράλληλα με το μπάσκετ παίρνεις και το πτυχίο σου, σωστά; Τι ακριβώς σπούδασες και ποιος είναι ο στόχος σου και σε αυτόν τον τομέα;
«Θα πάρω το πτυχίο μου στα παιδαγωγικά. Μου αρέσει πάρα πολύ να ασχολούμαι με παιδιά, οπότε στο μέλλον και αφού θα έχω τελειώσει με το μπάσκετ, θα ήθελα να ασχοληθώ με αυτό!»
-Επιστρέφοντας στην Ελλάδα τι είναι αυτό που θα κάνεις πρώτα; Τι σου έχει λείψει περισσότερο εκτός από την οικογένειά σου;
«Μου έχουν λείψει πολλά πράγματα!! Εκτός απο την οικογένειά μου, μου έχουν λείψει οι φίλοι μου, το ελληνικό φαγητό, η ελληνική κουλτούρα γενικά. Το πρώτο πράγμα που κάνω πάντα όταν επιστρέφω, είναι να τρώω ένα γεύμα φτιαγμένο απ τα χεράκια της μαμάς μου!»
-Υπήρχαν Έλληνες κοντά σου στη Φλόριντα, υπάρχει το ελληνικό στοιχείο;
«Υπήρχαν κάποιοι Έλληνες, αλλά όχι και πάρα πολλοί. Όμως ακόμα και αυτοί οι λίγοι που βρίσκονταν εκεί, ήταν πολύ σημαντικοί για μένα. Επίσης, δυο ώρες μακρυά απο μένα ειναι μια πόλη της Tampaπου λέγεται TarponSpringsκαι εκεί βρίσκεται το μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων-Αμερικάνων από κάθε άλλη περιοχή της Αμερικής. Οι δρόμοι εκεί έχουν ελληνικά ονόματα, όπως επίσης και τα μαγαζιά.»
-Πιστεύεις ότι η παρουσία στο ΝΒΑ παικτών όπως ο Αντετοκούνμπο και ο Παπανικολάου και στο κολλεγιακό η παρουσία πλέον πολλών αθλητών και αθλητριών από την Ελλάδα, λειτουργεί ως "συν" για το ελληνικό μπάσκετ
«Φυσικά και ναι! Νομίζω μόνο συν θα μπορούσε να είναι αυτό. Ειδικά το NBAπαρακολουθείται από όλο τον κόσμο, οπότε με αυτόν τον τρόπο προβάλλεται το ελληνικό μπάσκετ και το πόσο καλή δουλειά γίνεται στη χώρα μας.»