titloi

22/9/13

Α1 Παναθηναικός :Τζάκι Γέμελος "Πράσινη" από… Τζάκι

Η καλεσμένη μας έρχεται από την Αμερική και δεν έχει καμία σχέση με την γνωστή Τζάκι (Κένεντι). Είναι η Τζάκι Γέμελος, Ελληνοαμερικανίδα μπασκετμπολίστρια του Παναθηναϊκού.
\Αρκεί να την ακούσει κανείς να μιλά για την Ελλάδα, για να σκεφτεί πως όταν επιστρέψει στο ΛοςΆντζελες, θα είναι η πιο καλή διαφημίστρια για τη χώρα μας.
- Από το Λος Άντζελες στην Αθήνα, πόσο μεγάλη ήταν η απόσταση, στην πράξη;
"Δεν ήταν δύσκολο για μένα να προσαρμοστώ. Πιστεύω πως η Ελλάδα είναι -ίσως- η μοναδική χώρα που θα μπορούσα να ζήσω και είμαι πολύ χαρούμενη που είμαι εδώ. Υπάρχουν, άλλωστε, αρκετά κοινά στοιχεία με το Λος Άντζελες, όπως είναι ο καιρός και οι παραλίες".

- Τί γνωρίζεις για την Ελλάδα;
"Ο πατέρας μου είχε αγωνιστεί στον Σπόρτιγκ στο παρελθόν και έχω πολλούς συγγενείς στην Ελλάδα, η καταγωγή μας είναι από την Χίο. Μιλούσαμε πάντα για την Ελλάδα, μεγάλωσα με την ελληνική κουλτούρα και το να είμαι εδώ είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα για μένα και την οικογένειά μου".
- Είχες σκεφτεί ποτέ στο παρελθόν να φύγεις μακριά από το σπίτι σου για να ακολουθήσεις αυτό που αγαπάς;
"Όχι και δεν ήξερα αν θα μπορούσα να το κάνω. Όταν, όμως, ήρθε η πρόταση από την Ελλάδα, ήταν όλα διαφορετικά. Εδώ νιώθω πολύ καλά, είμαι ο εαυτός μου και είναι πολύ σημαντικό αυτό το βήμα, που επέλεξα να κάνω, για την καριέρα μου".
- Γνώριζες τί είναι ο Παναθηναϊκός;
"Είχα ακούσει κάποια πράγματα, όμως έμαθα πολύ περισσότερα -είναι αλήθεια πως "διάβασα" αρκετά πριν έρθω- για την ομάδα, την ιστορία της, τον κόσμο και τους τίτλους που έχει κατακτήσει".

- Το όνομα του Παναθηναϊκού, έκανε πιο εύκολη την απόφασή σου;
"Όταν άρχισα να διαβάζω και να μαθαίνω περισσότερα πράγματα για τον σύλλογο εντυπωσιάστηκα από την ιστορία του, από τη δυναμική και από την ανταπόκριση που δείχνει ο κόσμος. Είναι συγκλονιστική η στήριξη που έχει από τους φιλάθλους του και είναι αυτό που ζητά κάθε παίκτρια για να μπορεί να αγωνιστεί".
- Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στο ευρωπαϊκό και στο αμερικανικό μπάσκετ;
"Πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά ήδη. Στην Αμερική είναι πιο σκληρό, θέλει περισσότερη φυσική κατάσταση, περισσότερη δύναμη. Ίσως και το γεγονός πως οι παίκτριες ασχολούνται μόνο με το μπάσκετ να τις βοηθά περισσότερο. Στην Ευρώπη, είναι αναγκασμένες να μοιράζονται το μπάσκετ και με άλλη δουλειά, οπότε αυτό είναι δυσκολότερο".

- Εσύ προσαρμόστηκες εύκολα;
"Χρειάστηκα λίγο χρόνο, είναι σαν να μαθαίνω κάποια πράγματα από την αρχή, αλλά έχω πολύ όρεξη και με τη βοήθεια των συμπαικτριών μου και των προπονητών μου, μπήκα στους ρυθμούς της ομάδας".
- Πώς σε υποδέχτηκαν στην ομάδα;
"Ήταν όλες και όλοι τέλειοι. Το κλίμα είναι εκπληκτικό, κάθε μία από τις συμπαίκτριές μου είναι υπέροχη, είναι -πραγματικά- μοναδικοί άνθρωποι. Η οργάνωση είναι εξαιρετική και γνωρίζουμε πως υπάρχουν πάντα άνθρωποι από τη διοίκηση για να μας βοηθήσουν".
- Κατάγεσαι από την Ελλάδα, έχεις γεννηθεί και έχεις μεγαλώσει στην Αμερική, αισθάνεσαι Ελληνίδα;
"Όσο περισσότερο ζω εδώ, τόσο περισσότερο νιώθω Ελληνίδα. Θέλω να γνωρίσω τα πάντα, να γευτώ και να μάθω κάθε τι ελληνικό. Σκοπός μου είναι να γυρίσω στο Λος Άντζελες στο τέλος της σεζόν και να… εντυπωσιάσω την οικογένειά μου με αυτά που θα έχω μάθει".
- Θα ήθελες να μείνεις για πολλά χρόνια στην Ελλάδα;
"Θέλω πρώτα να τελειώσει με επιτυχία αυτή η σεζόν και, ναι, θα ήθελα μετά να παραμείνω στη χώρα".
- Πώς αντιμετώπισε η οικογένειά σου αυτή την πρόκληση;
"Είναι όλοι πολύ ενθουσιασμένοι. Χάρηκαν με την πρόταση που μου έγινε και περιμένουν να έρθουν στο γήπεδο για να με δουν. Όταν μάλιστα είπα στον πατέρα μου πως θα μπορούσα να ζήσω εδώ, έκανε σκέψεις για το δικό μας σπίτι".
- Πώς αντέδρασαν όταν τους είπες ότι θα αφιερώσεις τη ζωή σου στο μπάσκετ;
"Από τη στιγμή που είχε ασχοληθεί και ο μπαμπάς μου με αυτό, ήταν κάτι που το αγαπούσαμε ως οικογένεια. Δεν ήταν ξένο προς εμάς, δεν είχαν αντίρρηση. Με στήριξαν πολύ, τους αρέσει να με βλέπουν να παίζω".
- Ο πατέρας σου ήταν ο κύριος λόγος που ασχολήθηκες με το άθλημα;
"Οι πρώτες επιρροές ήταν από αυτόν, αγαπούσε το μπάσκετ και μέσα από αυτόν το αγάπησα κι εγώ, αλλά ο βασικός υπεύθυνος μάλλον πρέπει να ήταν ο Μαρκ Πέιν. Μεγάλωσα παίζοντας διαρκώς μπάσκετ μαζί του και έμαθα πολλά πράγματα από αυτόν".
- Τί σου αρέσει να κάνεις περισσότερο στο παιχνίδι;
"Να πασάρω και να κάνω τρανζίσιον, δεν λέω όχι βέβαια και στα σουτ".
- Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σου με τον Παναθηναϊκό;
"Πέρυσι πήρε το πρωτάθλημα και πάλεψε για το κύπελλο. Έτσι κι αλλιώς ο Παναθηναϊκός ως σύλλογος πρέπει να είναι πολύ ψηλά. Αυτό που θέλω φέτος, είναι να διεκδικήσουμε και να κατακτήσουμε και τους δύο τίτλους".
- Ποιά ήταν η καλύτερη και ποιά η χειρότερη στιγμή της καριέρας σου;
"Η στιγμή που έγινα ντραφτ από τους Μινεσότα ήταν σίγουρα η καλύτερη, όσο για τη χειρότερη, ήταν οι τραυματισμοί μου".
- Όταν γυρίσεις στην Αμερική, αν σε ρωτήσουν για την Ελλάδα, τί θα τους απαντήσεις;
"Ότι είναι το πιο αγαπημένο μου μέρος σε όλο τον κόσμο. Κανείς δεν γνωρίζει τι είναι στ' αλήθεια η Ελλάδα, αν δεν τη ζήσει από κοντά".



PPP